4 dôvody prečo sa nebáť byť vtipný v social media marketingu

Autor: Tomáš Magera | 11.6.2015 o 19:18 | (upravené 11.6.2015 o 19:29) Karma článku: 2,45 | Prečítané:  550x

Smiech je univerzálny jazyk a možno povedať, že je aj jedným z našich prvých spôsobov komunikácie. Ešte predtým, ako sme vytvorili systém písaného a hovoreného jazyka, používali sme smiech, aby sme vyjadrili pobavenie, či radosť.

Silnou stránkou smiechu je jeho sila preklenúť a vyplniť medzeru medzi rôznymi jazykmi, kultúrami, vekovými kategóriami, či inými demografickými vlastnosťami. Jednoducho povedané, keď sa niekto smeje, chápeme to všetci bez rozdielu. Nie je teda ničím výnimočným, že fenomén vtipných mémov, hashtagov, obrázkov a videí v podstate ovláda vírový svet na sociálnych médiách. Existuje množstvo štúdií, ktoré humor označujú za kráľa vírového contentu. Všetci sa predsa radi smejeme a následne chceme ten super pocit zdieľať s ostatnými, veľakrát prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov, čo je pre vašu značku samozrejme dobre, mám pravdu?

Aké sú však ďalšie výhody toho, že sa bude vaše publikum smiať?

1. Vytvára jednotu

Smiech má sám o sebe sociálny charakter. Podľa Roberta R. Provine, profesora psychológie a neurovedy na University of Maryland Baltimore County sa smejeme v priemere 30-krát viac, keď sme v kontakte s ostatnými ľuďmi, ako keď sme sami. Smiech uvoľňuje napätie a vytvára pocit jednoty prostredníctvom skupín. Rozosmejte vaše Facebookové, alebo Twitterové publikum a výrazne pomôžete k vytvoreniu akéhosi zmyslu pre komunitu, čo v konečnom dôsledku taktiež pomáha budovať pozitívne spojenie s vašou značkou.

2. Vyvoláva emocionálne reakcie

Emócie predávajú a pomáhajú urobiť Váš produkt výnimočný a pokiaľ sa vám podarí vyvolať pozitívnu emóciu v spojení s vašim produktom, tak máte v podstate vyhraté. Je všeobecne známe, že v mnohých prípadoch, v závislosti od produktu samozrejme, tzv. emocionálne nakupovanie často prevláda nad racionálnymi apelmi. Humor vytvára pozitívne emócie- v tele smejúceho sa človeka sú uvoľňované endorfíny, je pozorované celkové uvoľnenie sa, zbavenie sa stresu a smiech má taktiež pozitívny vplyv na imunitný systém. Tieto chemické a fyziologické reakcie prebiehajú v podvedomí a vytvárajú príjemnú emocionálnu reakciu. Keď použijete humor vo svojom social media contente, všetky tieto pozitívne reakcie v spojení s pozitívnou emóciou sa jednoducho spoja s vašou značkou.

3. Urobí vašu značku ľahko zapamätateľnou

Už spomínané pozitívne emócie a pocity prirodzene vedú k vytváraniu príjemných spomienok. Výskum ukázal, že až 60% negatívnych skúseností sa vytratí z pamäti veľmi ľahko, avšak ak je skúsenosť pozitívna, vytratenie z pamäti klesá na 42%. Nikto si nepamätá nudný stále opakujúci sa príspevok, či nudné YouTube video, avšak väčšina z nás si pamätá napríklad vtipné video "TUKABEL". Vytvorenie dobrého pocitu u vášho publika prostredníctvom vtipného obsahu s vírovým charakterom im pomôže lepšie si vybaviť vašu značku v krátkodobom, ale aj dlhodobom časovom horizonte.

4. Poskytuje postrehy z publika

Peter McGraw, riaditeľ Humor Research Lab (laboratória zaoberajúceho sa výskumom humoru) a autora Humor Code-u (akéhosi zákonníka humoru) uvádza, že pojem "vtipný" je vlastne priesečníkom benígnym, teda neškodným, obvyklým, alebo obyčajným a porušením, resp. narušením, určitých zvyklostí. Znamená to to, že ak je niečo neškodné, obyčajné- pozorované každý deň, tak to nebude smiešne. Ak je niečo čo je porušením, alebo narušením, niečo hrubé a urážajúce, tiež to nebude zábavné. Ak však niečo v podstate normálne, každodenné spojíme s niečím hrubým a urážajúcim, stane sa to zábavným. Vcelku zaujímavá myšlienka na zamyslenie.

Proces hľadania toho správneho priesečníka pre vaše publikum, teda vašich potenciálnych zákazníkov, vám môže odhaliť veľa o ich myslení, hodnotách a túžbach. Ak chcete nájsť tento perfektný bod, budete musieť svoje publikum istým spôsobom otestovať- čo je pre nich príliš obyčajné a čo naopak až príliš rušivé. Daný proces so sebou prináša isté riziká, ale poznatky o mentalite vášho publika, ktoré máte možnosť získať sú veľakrát značne cenným skalpom v prostredí social media marketingu.

Byť vtipný pomáha vytvárať silnejšie citové väzby so svojím publikom, vytvára lepšiu odozvu a s určitosťou možno povedať, že buduje užšie prepojenú a spokojnejšiu komunitu. Je potrebné však zdôrazniť, že humor nemusí vždy prirodzene korešpondovať s vaším produktom a byť práve tou správnou cestou, veľa závisí od už spomínaného charakteru produktu, či služby. Našťastie sociálne médiá nám poskytujú značný priestor pre testovanie a nájdenie toho správneho humorného tónu, ktorý vašu značku posunie viditeľne dopredu. Tak prečo to neskúsiť?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?